mardi 25 janvier 2011

bila teringat...

bila teringat, aku tersenyum.
bila teringat, aku menangis.
bila teringat, aku ketawa.
bila teringat, aku sedih.

semua itu adalah satu peninggalan ingatan,
pengajaran dalam proses pembelajaran hidup.
manusia sentiasa menjadi pelajar dalam hidup,
pengalaman dan kesilapan, mereka itu adalah guru.

walaupun, aku teringat,
biarpun, aku sering teringat,
 
tidak ada satu perkara pun yang mampu,
untuk buat aku kembali ke masa yang telah berlalu.
 
bila teringat, aku hanya mampu bersyukur.
syukur, kerana aku masih lagi seorang pelajar di sini,
syukur kerana aku ingin mencari jalanNya.
 
bila teringat, Jangan lupa DIA.
DIA sentiasa ada.
 

" Allah tahu tentang dirimu lebih daripada engkau sendiri. Maka Allah telah menetapkan untukmu lebih baik daripada apa yang engkau kehendaki..."

Aucun commentaire:

Design and idea created by Norfayzane the owner of the ilhamhatifayzanerosesz.blogspot.com